Twoja Firma - ważne informacje dla przedsiębiorców
Pisanie contentu wysokiej jakości
- Szczegóły
- Redakcja
- Kategoria: Firma
W świadomości marketerów, pozycjonerów oraz wszystkich tych, którzy zamierzają zdobywać wyżyny rankingów wyszukiwania, utrwaliło się przekonanie, że kluczowym aspektem jest jakość – nie ilość. Bardzo dobrze, bowiem Google jest w stanie definiować jakość treści i robi to nad wyraz skutecznie.
Pisanie contentu wysokiej jakości rządzi się kilkoma zasadami
W tekście podpowiem Ci, jak prawidłowo tworzyć wysokowartościowe treści na pozycjonowanie stron. Na wstępie jednak wezmę pod lupę długość tekstów. Przyjmuje się, że im dłuższy tekst, tym lepiej. Ogólnie rzecz biorąc, takie stwierdzenie mija się z prawdą. Długość tekstu powinna wynikać z innych kluczowych elementów, takich jak: dogłębne wyczerpywanie tematu, czy sposób prezentacji.
Krótki tekst z reguły podejmie mniej wątków tematu, wobec czego będzie mniej wartościowy dla czytelnika, jednak ponownie – w tym przypadku nie ma reguły.
Chcesz tworzyć wysokiej jakości content? Nie skupiaj się na słowach kluczowych. Przykładając większą uwagę do zawierania fraz, niż pisania atrakcyjnego dla czytelnika tekstu, wpędzisz się w pułapkę tworzenia contentu pod wyszukiwarkę, a nie pod użytkownika. Najlepszym rozwiązaniem jest zapomnienie o słowach kluczowych na etapie konstruowania tekstu i sprawne wplecenie ich pod sam koniec, gdy treść będzie już gotowa.
Zaprzęgnij media społecznościowe. Popularne portale mają potężną moc. Im większa aktywność wokół contentu (udostępnienia, polubienia, nawiązania), tym do szerszego grona odbiorców trafisz – nie tylko tych z Facebooka, czy Twittera, ale również tych zdobywanych dzięki ruchowi organicznemu.
Pisanie contentu wysokiej jakości to przede wszystkim dbanie o jakość
Banalne, jednak zgłębiające niemal wszystkie zasady tworzenia wysokojakościowych treści. Dbanie o jakość NA KAŻDYM POZIOMIE tworzenia i publikowania treści to prosta droga to zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce. Dbaj o merytorykę.
Myśl o swoim czytelniku i zaprezentuj mu to, czego oczekuje – wczuj się w grupę docelową i myśl jak ona. Wysoka jakość niestety (albo i stety) niesie konieczność przyłożenia się do procesu twórczego. Pamiętaj jednak, że wysiłek procentuje i to z nawiązką.