Twoja Firma - ważne informacje dla przedsiębiorców
Przygotowanie tekstu mailingu
- Szczegóły
- Redakcja
- Kategoria: Firma
Nawet najbardziej kreatywny tekst mailingu nie będzie skuteczny, gdy oprzemy go na słabych fundamentach. „I dobry miecz na nic, gdy słabe ramię go dzierży”. Mailing potrafi być potężnym orężem w walce o klienta. Dowiedz się, jak powinno wyglądać prawidłowe przygotowanie tekstu mailingu i postaw na fachową content ofensywę.
Przygotowanie tekstu mailingu warto oprzeć na 5 istotnych zasadach
- Zaciekawiaj i nigdy nie pisz wszystkiego. Metoda tzw. baita jest niesamowicie skuteczna i podnosi klikalność oferty. Po wprowadzeniu czytelnika zastosuj niedomówienie, które go lekko podirytuje i wiedziony ciekawością zerknie, co masz mu do zaoferowania. Przykład: „Wprowadziliśmy nową odsłonę naszego sklepu. Nie uwierzysz, co przygotowaliśmy dla pierwszych użytkowników. Kliknij i skorzystaj z atrakcyjnej oferty!”
- Od samego początku szokuj, intryguj, wywołuj emocje. Idealnym przykładem świetnych nagłówków są brukowce. „Wyszła z domu 5 lat temu, nie zgadniesz, gdzie ją znaleźli”. Zastanów się, jak wykorzystać chwytliwe nagłówki do treści swojego mailingu.
- Wesprzyj czytelniczą wizualizację. Stosując słowa i wyrażenia nacechowane pozytywnie i wpływające na wyobraźnię, skuteczniej wpłyniesz na wywołanie konkretnych emocji. Czy poruszy Cię tekst: „kupuj u nas – bez formalności”. Może skuteczniej wpłynie na Twoją wyobraźnię taka forma: „Nie zaprzątaj sobie głowy zbędnymi formalnościami i skup się na tym, co naprawdę ważne”. Lepiej?
- Słowa kluczowe muszą pojawiać się na samym początku treści. Są to pewne kotwice; frazy, które umożliwiają szybkie nakierowanie na to, o czym będzie treść mailingu. Stosowanie słów kluczowych na początku jest szczególnie ważne ze względu na ucinanie treści przez programy pocztowe.
- Przygotowanie tekstu mailingu – garść krótkich porad:
- Nie przesadzaj z treścią i nie zapomnij o jej prawidłowym formatowaniu. O wiele lepiej sprawdzają się krótkie i łatwe do skanowania formy. Twórz Duże napisy, które przyciągają uwagę.
- Dziel tekst na mniejsze akapity. Stosuj chwytliwe hasełka i zwracaj się do czytelnika w pierwszej osobie – co go interesują jacyś „my”, czy „wy”.
- Pamiętaj – minimalizm to klucz. Nie przesadzaj zarówno z treścią, jak i bogatą formą graficzną.
- Storytelling często okazuje się strzałem w dziesiątkę. Opowiadając historie związane z przedmiotem mailingu, wpływasz na wyobraźnie i emocje. Poza tym przyciągasz czytelnika na dłużej.
- Nie zapomnij o wezwaniu do akcji!